معاون وزیر راه و شهرسای در غرفه باغ من اعلام کرد پیگیر رفع ممنوعیت ساخت و ساز در زیتون سرخه حصار هستیم

به گزارش باغ من، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما پیگیر موضوع رفع ممنوعیت ساخت و ساز در منطقه شهرک زیتون سرخه حصار هستیم اما تا کنون محیط زیست اجازه ساخت و ساز در آن منطقه را به مالکان نداده و به همین لحاظ آمادگی داریم جاهای دیگر را به عنوان زمین معوض برای آنها در نظر بگیریم.
ارسلان مالکی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های کشور اظهار داشت: مالکیت شهرک زیتون در منطقه حفاظت شده سرخه حصار متعلق به مردم است. وزارت کشاورزی در سال ۱۳۶۴ زمین این منطقه را به افرادی واگذار کرده که در مورد اشتباه یا درست بودن این اقدام اظهارنظر نمی نماییم اما واقعیت آنست که هم اکنون مردم آنجا سند دارند و مالک این اراضی هستند.
وی ادامه داد: ما بصورت هفتگی با مالکان شهرک زیتون جلسه داریم. مشکلی که آنجا وجود دارد این است که به خاطر قرار گرفتن این زمین ها در محدوده حفاظت شده محیط زیست، اجازه ساخت و ساز در این منطقه وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد: یکی از راه حل ها برای رفع اشکال شهرک زیتون آنست که ما به عنوان دولت به مالکان این اراضی زمین معوض بدهیم تا مسکن بسازند. مناطقی مثل واصفجان پردیس و دیگر مناطق برای زمین معوض به آنها پیشنهاد شد اما درخواست آنها این است که ممنوعیت ساخت و ساز را در منطقه سرخه حصار برای آنها برداریم.
مالکی اشاره کرد: ما پیگیر موضوع رفع ممنوعیت ساخت در منطقه شهرک زیتون سرخه حصار هستیم اما تا کنون محیط زیست اجازه ساخت و ساز در آن منطقه را به این افراد نداده است. با اینحال آمادگی داریم جاهای دیگر را به عنوان زمین معوض برای آنها در نظر بگیریم.
وی درباره ی اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برای مقابله با زمین خواری در لواسان و دماوند اظهار داشت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن هرجا که احساس کند زمین خواری بیشتر است به همان میزان تمرکز خود را بیشتر می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: ما حتی برای برخی زمینهای دولتی نگهبان دائم تعیین کرده ایم. یعنی در یک زمین، نگهبانان بصورت شیفتی از آن مراقبت می کنند. در بعضی مناطق که وسعت بیشتری دارد بصورت گشت زنی و با بهره گیری از یگان صیانت از اراضی و با بهره گیری از فناوری روز اقدامات حفاظتی را صورت می دهیم که در این مورد می توان گفت زمین خواری به صفر رسیده است. اما گاهی زمین خواران ادعا و مستنداتی را می آورند. بیش از ۹۵ درصد از تعرضات به اراضی را فورا رفع تصرف می نماییم. سایر موارد به دادگاه می رود و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

منبع: