هفته آینده در تهران همایش بین المللی ارزیابی اثرات جنگ بر محیط زیست و امنیت غذایی غزه

به گزارش باغ من، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از برگزاری اولین همایش بین المللی ارزیابی اثرات جنگ بر محیط زیست و امنیت غذایی غزه با حضور نمایندگان ۴۰ کشور جهان در تهران اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حملات مرگبار ادامه دار رژیم صهیونیستی به غزه اظهار داشت: این حملات مناطق شهری، زمینهای کشاورزی و تمام زیرساخت های اساسی را در سرزمین های اشغالی فلسطین تخریب کرده است و در صورت تداوم این امر، غزه به زودی به منطقه ای غیرقابل سکونت تبدیل خواهد شد.
وی با تکیه بر اینکه تجاوز به غزه در واقع تخریب کامل زیرساخت های اولیه این منطقه است، اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین نه می توانند جایی بروند و نه می توانند برای بهبود شرایط زندگی خود اقدامی انجام دهند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: جهانیان باید با این حقیقت وحشتناک بیشتر آشنا گردند که چرا این نسل کشی و تخریب گسترده زمین و محیط زیست غزه با بی تفاوتی جهانی همراه شده است.
رفیعی اظهار داشت: در این خصوص فراکسیون محیط زیست مجلس با همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه وزارت امور خارجه و دیوان محاسبات کشور مصمم شد تا این ابعاد از جنگ غزه را به جهانیان نمایان کند.
وی ادامه داد: بر این اساس اولین همایش بین المللی ارزیابی اثرات جنگ بر محیط زیست و امنیت غذایی غزه با حضور نمایندگان ۴۰ کشور جهان و دفاتر سازمان ملل مقیم در تهران و مقامات ارشد داخلی همزمان با روز درختکاری برگزار می گردد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش ابعاد فاجعه بار جنگ غزه را در حوزه تخریب محیط زیست و امنیت غذایی به جهان نشان دهد.

منبع: