تداوم کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور تا روز شنبه اطلاع داد.
صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، در رابطه با شرایط جوی کشور اظهار داشت: بر مبنای نقشه های همدیدی و آینده نگری، امروز (۲۳ فروردین) در استان های شمال غرب، غرب، استانهای ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، قسمتهایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز رگبار باران، رعدوبرق در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیشبینی می شود. جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور قطع شده ولی در سایر مناطق و همینطور در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب سیستان و بلوچستان، استانهای مازندران و گلستان، قسمتهایی از مرکز کشور و استانهای واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، یکشنبه در شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش رخ داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می شود. همینطور از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده و دوشنبه در شمال غرب، برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور سبب بارش می شود.
وی افزود: امروز در استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور و فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در بعضی نقاط گردوخاک پیشبینی می شود. تا روز شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت. در دو روز اینده دریای خزر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

منبع:

برچسب ها:, , ,