۵۱ واحد آلاینده و غیرمجاز در پاکدشت جمع آوری شد

باغ من: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت، از ۹۷۰ مورد پایش واحد صنعتی و غیرصنعتی و ابلاغ ۴۴۱ اخطار قانونی به واحدهای متخلف و آلاینده از شروع امسال تاکنون، در این شهرستان آگاهی داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، محمودرضا سعیدپور، اظهار داشت: پایش مراکز خدماتی و صنعتی یکی از ماموریت های اصلی محیط زیست است که به صورت مستمر جهت بررسی وضعیت محیط زیستی و جلوگیری از آلایندگی و تخلفات احتمالی این واحدها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی بر طبق گشت های شبانه روزی انجام می شود، اضافه کرد: برای واحدهایی که الزامات محیط زیستی را رعایت نکنند، اخطاریه صادر و در صورت عدم اقدام مثبت از طرف متصدیان اینگونه واحدها، سوژه بوسیله دستگاه قضایی تحت پیگیری حقوقی قرار می گیرد.
سعیدپور با تاکید بر اهمیت حفظ منابع محیط زیست از تأثیرات مخرب آلودگی ها، گفت: طی هفت ماه اول سال جاری علاوه بر شناسایی ۸۱ واحد جدید، بیشتر از ۹۷۰ مورد پایش محیط زیستی توسط کارشناسان این اداره در حوزه استحفاظی شهرستان صورت پذیرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت افزود: همین طور در این مدت برای ۴۴۱ واحد اخطاریه محیط زیستی صادر و ابلاغ گردیده و ۵۱ واحد آلاینده و غیرمجاز از سطح شهر و روستاها جمع آوری شده است.
وی اشاره کرد: ۲۲۹ مورد پاسخگویی به استعلام های واصله از ارگانهای مختلف، ۱۲۰ مورد پیگیری حقوقی تخلفات محیط زیستی و ۱۹ مورد پلمب واحدهای آلاینده از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست شهرستان پاکدشت بوده است.

منبع: