تداوم آموزش محیط بانان از راه برگزاری دوره های آموزشی مجازی

به گزارش باغ من رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان اظهار داشت: با برگزاری دوره آموزش بدو خدمت محیط بانی از ۱۸ خردادماه سالجاری، آخرین گروه محیط بانان شاغل آموزش ندیده سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مجازی آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا آرش یوسفی با اشاره به آموزش ۱۰۰ نفر از محیط بانان شاغل آموزش ندیده در دوره های بدو خدمت محیط بانی از روز ۱۸ خردادماه، اظهار داشت: با انجام این دوره آموزشی که از راه سامانه آموزش مجازی سازمان حفاظت محیط زیست(جام) انجام می شود، همه محیط بانان شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست آموزش های بدو خدمت محیط بانی را گذرانده اند.

وی اضافه کرد: قصد داشتیم تا در اسفندماه سال ۹۸ پرونده محیط بانان شاغل آموزش ندیده را ببندیم اما با شیوع کرونا و ضرورت رعایت تدابیر بهداشتی و حفاظتی، آموزش آخرین گروه از محیط بانان به تعداد ۱۰۰ نفر با تأخیر روبرو و مقرر شد امسال با تمهیدات اتخاذ شده، دوره آموزش بدو خدمت محیط بانی برای این تعداد باقی مانده به صورت مجازی اجرایی شود.

رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان در ادامه اظهار داشت: در این دوره آموزشی که از ۱۸ خردادماه و به مدت یک ماه به روش غیرحضوری و از راه سامانه آموزش مجازی جام برگزار می شود، محتواهای آموزشی در چارچوب فایل متنی، اسلاید، فیلم آموزشی، کلاس های آنلاین و آفلاین به شرکت کنندگان ارائه می شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بزودی و با آخر این دوره آموزش بدو خدمت محیط بانی، برگزاری دوره های آموزش تکمیلی محیط بانی برای تمام محیط بانان شاغل آغاز خواهد شد.

رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان همینطور با اشاره به انجام مراحل جذب محیط بانان جدیدالاستخدام اظهار داشت: از آغاز فصل تابستان، دوره های بدو خدمت تمامی محیط بانان تازه استخدام شده هم برنامه ریزی شده است و بزودی به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، یوسفی در انتها دوره سرپرستی عمومی برای فرماندهان یگان حفاظت محیط بانی شهرستان ها و استان ها را یکی از اولویت های آموزشی سالجاری دانست و اظهارکرد: زمان برگزاری این دوره های آموزشی متعاقباً اعلام خواهد شد.