برقراری جوی آرام در اغلب مناطق کشور

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به برقراری جوی آرام در اغلب مناطق کشور از وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق جنوبی و شرقی اطلاع داد.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برپایه تحلیل اطلاعات هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، اظهار نمود: در ساعات پس از ظهر و اوایل شب امروز (۳۱ خردادماه) و فردا (۱ تیرماه) در ارتفاعات البرز شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران، گاهی احتمال رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با بیان این که طی امروز در جنوب غرب و شرق کشور بخصوص منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود، خاطرنشان کرد: وزش باد در بعضی مناطق سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز و شنبه (۲ تیرماه) خلیج فارس مواج است، ادامه داد: همینطور طی امروز تغییرات قابل ملاحظه دمایی رخ نمی دهد اما فردا در نوار شمالی و روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش دما پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار نمود: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه صاف با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

برچسب ها:, , ,