آسمان تهران بارانی اما در مرز ناسالم

باغ من: مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به بارش باران و وزش باد شدید در تهران اظهار داشت: هوای پایتخت هم اکنون در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: بر مبنای نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز (۱۵ آبان) برای برخی ساعات بارش باران و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی -جنوب شرقی انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کمابیش طی فردا (۱۶ آبان) ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای برخی ساعات آغازین روز وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه و بارندگی پیش بینی می گردد.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه همینطور روند کاهشی دما تا صبحگاه روز آینده تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: برپایه نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود تا فردا (۱۶ آبان) کاهش محسوسی در غلظت برخی آلاینده ها همچون ذرات معلق مشاهده شود.

شهبازی در انتها با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ بامداد امروز با شاخص میانگین ۷۳ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار نمود: شاخص کیفیت هوای هم اکنون تهران هم با شاخص میانگین ۹۷ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

برچسب ها:, , ,