وزش باد شدید هوای تهران را مطلوب می کند

به گزارش باغ من مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد شدید در تهران و کاهش حجم تردد خودروها، از برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوای تهران طی روز آینده اطلاع داد.
حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه بیست و دومین روز از بهار ۹۸ است که به تبع آن شرایط برای انباشته شدن موقتی آلاینده ها در سطح شهر فراهم خواهد شد.
وی افزود: هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز، به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد که پراکندگی آلاینده ها و بهبود کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران را به دنبال خواهد داشت. با برقراری شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در روز جمعه، برای برخی ساعات خصوصاً بعدازظهر، وزش باد شدید (بزرگی بالاتر از هشت متر بر ثانیه) و بارش پراکنده باران انتظار می رود.
بگفته مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بر این اساس، همراه با کاهش حجم تردد خودروها در روز پایانی هفته و با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز جمعه، برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. همین طور تا روز آینده تغییر محسوسی در دما مشاهده نخواهد شد.
شهبازی اظهار داشت: هم اکنون کیفیت هوای تهران با شاخص ۶۰ در شرایط سالم می باشد.

برچسب ها:, , ,