ابتکار جدید ایرلند برای کاهش مصرف بطری ها

به گزارش باغ من دسترسی به آب شرب مجانی می تواند روشی برای کاهش تولید زباله های بطری های پلاستیکی یک بار مصرف در محیط زیست باشد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا و به نقل از نیوز، افراد گاهی به دلیل عدم دسترسی به آب، مجبور به خرید بطری های آب می شوند که از این طریق، میزان زباله هم افزوده می شود و می تواند برای محیط زیست صدمه زا باشد.
مقامات دولتی ایرلند جهت حفاظت از محیط زیست ابتکار عمل خاصی انجام داده اند که به تازگی با محبوبیت زیادی روبرو شده است؛ دسترسی مجانی به آب شرب که می تواند تعداد بطری های پلاستیکی یک بار مصرف را کم کند.
محققان عنوان کردند: این ابتکار عمل در سطح این کشور بین شهروندان و مشاغل محلی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. هم اکنون بیشتر از ۸۵۰ مکان در دسترس عموم قرار دارد که می توان در آنجا بطری های آب را باردیگر پر کرد تا دیگر نیازی به خرید بطری پلاستیکی نباشد و با این روش میزان زباله این بطری ها را کم کرد.
دسترسی به آب مجانی با نقشه آنلاین، می تواند فهرستی از مکان هایی که آب در آنجا قرار دارد را نشان دهد.
پلاستیک های یک بار مصرف و به صورت کلی بطری های آب بعنوان یکی از اصلی ترین منابع آلودگی در فضاهای عمومی و محیط زیست مطرح می شوند، ازاین رو کاهش استفاده از آنها اهمیت زیادی دارد.

برچسب ها:, , ,