بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه احتمال تغییر در طرح ترافیک، شلوغ کاری رسانه های بیگانه درباره ایدز در ایران

باغ من احتمال تغییر در طرح ترافیک، شلوغ کاری رسانه های بیگانه درباره ایدز در ایران
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
احتمال تغییر در طرح ترافیک/ ممنوعیت فعالیت های عمرانی در پایتخت در ۱۵ روز اول مهر
رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت فعالیت های عمرانی در پایتخت از ابتدا تا ۱۵ مهر ماه آگاهی داد.
سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح دستگیری بیشتر از ۴۰۰ تن از اراذل و اوباش تهران، در پاسخ به پرسشی درباره تدابیر پلیس برای بازگشایی مدارس اظهار نمود: پیش بینی ما این است که ترافیک همزمان با آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس دانشگاه به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در معابر تهران افزایش پیدا کند، در همین راستا نیز تمهیدات ترافیکی را در معابر تهران اتخاذ نموده ایم.
اعلام اسامی قبول شدگان قطعی «آزمون اصلح» دانشگاه فرهنگیان تا چهارشنبه
رضا کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از اعلام اسامی قبول شدگان قطعی آزمون اصلح تا چهارشنبه این هفته آگاهی داد و اظهار داشت: آن دسته از مهارت آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند باید در آزمون جبرانی که احیانا سه ماه آینده برگزار می گردد شرکت نمایند.
ارسال لایحه “حذف تبصره ازدواج دختران زیر ۱۳ سال” به دولت تا ۲ هفته آتی
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارسال لایحه “حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال” تا دو هفته آینده به دولت آگاهی داد و اظهار داشت: معاونت به هیچ عنوان مخالف ازدواج در سن جوانی نیست بلکه ازدواج در جوانی یعنی دورانی که فرد به بلوغ جسمی و بلوغ روانی و فکری رسیده باشد را ضروری می داند.
رئیس پلیس پایتخت: برای حضور زنان در دربی پیش بینی ای نشده است
رئیس پلیس پایتخت اعلام نمود: برای دربی پیش بینی برای حضور زنان در ورزشگاه نشده است.
سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح دستگیری بیشتر از ۴۰۰ تن از اراذل و اوباش تهران با اشاره به برگزاری دربی پایتخت در روز ۳۱ شهریور ماه، اظهار نمود: وزارت ورزش و جوانان برنامه ای برای حضور زنان در ورزشگاه و تماشای این دیدار ندارد.
واکنش وزیر بهداشت به سوژه «فرار مالیاتی» پزشکان
دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره مباحثی که تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان مطرح می شود، اظهار داشت: همانطور که فرار مالیاتی امکان دارد در خیلی از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد، اما نباید به بهانه های مختلف پزشکان را بکوبیم.
آماری از مدارس جدید تهران در آستانه مهر
علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران وضعیت افتتاح مدارس جدید در استان تهران در آستانه مهر را تشریح و از افتتاح ۵۵ پرژه آموزشی جدید آگاهی داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به ساخت مدارس ایمن و استاندارد و کوشش برای افزایش ایمنی مدارس موجود اظهار نمود: چندین پروژه آموزشی نیز در دست راه اندازی است که شمار آن به ۱۶۸ پروژه با ۱۷۶۹ کلاس درس می رسد.
مدیر کل امور اتباع وزارت کشور اعلام کرد
صدور ۱۰۰هزار پروانه کار برای اتباع خارجی در کشور/پیش بینی ثبت نام ۵۰۰هزار دانش آموز اتباع
مهدی محمودی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد اتباع در شهرها همانند مردم عادی زندگی می کنند، از صدور ۱۰۰هزار پروانه کار همزمان با طرح آمایش ۱۴ آگاهی داد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به طرح آمایش ۱۴ اشاره نمود و اظهار داشت: هم اکنون مشغول انجام طرح آمایش ۱۴ هستیم. یعنی پناهندگان سرشماری و ساماندهی می شوند و ما نیز با استفاده از تکنولوژی های مدرن در سامانه خدمات بهتر و وسیع تری ارائه می دهیم. همین طور در کنار طرح سرشماری و آمایش، کارت های پروانه کار نیز صادر می شود. هم اکنون بیشتر از ۱۰۰ هزار پروانه کار صادر گردیده است که تا اختتام طرح آمایش نیز ادامه خواهد داشت.
۹۰ درصد جمعیت جهان تابستانی داغ را تجربه کردند
نتایج یک بررسی نشان داده است که ۹۰ درصد جمعیت جهان امسال گرم ترین فصل تابستان را برمبنای رکوردهای ثبت شده تجربه کرده اند.
پژوهشگران اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اظهار داشتند: تابحال ۲۰۱۹ سومین سال گرمی بوده که بعد از سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است. همین طور از میان ۱۰ رکورد بالای دما در سطح اقیانوس ها و مناطق خشکی در جهان در فاصله ماه های ژوئن تا اوت ۹ مورد از آنها از سال ۲۰۰۹ به بعد گزارش شده است.
پرداخت درصدی از «شهریه» دانشگاه فرزندان زنان سرپرست خانوار
مهشید موقر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از پرداخت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی شهریه دانشگاه فرزندان زنان سرپرست خانوار آگاهی داد.
وی ضمن تشریح خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار از طرف سازمان بهزیستی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار می توانند وام های اشتغال زایی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد دریافت نمایند. این وام ها بوسیله حوزه مشارکت های مردمی در اختیار این زنان قرار می گیرد و زنان سرپرست خانواری که درسازمان بهزیستی دارای پرنده هستند، آموزش های فنی و حرفه ای دیده اند یا قابلیت انجام مشاغل خانگی را دارند، به بانک معرفی می گردند.
رئیس مرکز تحقیقات ایدز اعلام کرد
شلوغ کاری رسانه های بیگانه درباره “ایدز در ایران” / کمبود دارو نداریم
دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در زمینه داروهای بیماران مبتلا به ایدز نداریم، اظهار داشت: عده ای اعلام نمودند که داروهای تاریخ مصرف گذشته در اختیار بیماران HIV قرار گرفته است، اما این مساله درست نیست و هم اکنون نه تنها با کمبود دارو مواجه نیستیم، بلکه داروهای این بیماران تا یک سال بعد از اختتام تاریخ انقضا قابل مصرف هستند.
محرز با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز مشاوره و درمان ایدز در سراسر ایران وجود دارد، اضافه کرد: ما بعنوان بازوی وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات ایدز در کشور عمل می نماییم. هدف مان این است که جامعه ای عاری از ایدز را به نسل آینده تحویل دهیم. در کنار مرکز تحقیقات ایدز یک باشگاه یاران مثبت به وجود آورده ایم که در جهت پیشگیری ثانویه در حوزه بیماران HIV کار می کند.
در گفت و گو با ایسنا اعلام شد
گردنگیر خودرو های کمتر از ۱۰تن درون شهری برای دریافت باربرگ/ ایجاد بیمه بار شهری برای نخستین بار
مرضیه حصاری، مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: سند الکترونیک حمل بار شهری (باربرگ)، هیچ گاه رانتی برای شرکت های حمل و نقلی و سایر نقش های واسطه ای یا جانبی ایجاد نخواهد کرد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه تمام پروسه دریافت باربرگ در زمان اندک و بدون نیاز به بازگشت حضوری به هیچ مرکزی و به صورت نرم افزاری قابل انجام است، اظهار نمود: به دو روش امکان صدور باربرگ فراهم گشته است. یکی بوسیله نرم افزار تلفن همراه و دیگری بوسیله وب سایت باربرگ به نشانیwww.baarbarg.ir است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
جان باختن پسربچه هشت ساله حین گذر از گیت الکترونیکی ورزشگاه آزادی
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
راهی برای از کار انداختن ویروس سرماخوردگی
بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا
واکنش وزیر بهداشت به سوژه «فرار مالیاتی» پزشکان

منبع: