مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد: جلوگیری از رها سازی حدود ۱۰ میلیون فوت مترمکعب گاز در محیط اهواز

باغ من: اهوازـ مدیرکل محیط زیست خوزستان از جلوگیری از رها سازی حدود ۱۰ میلیون فوت مترمکعب گاز در محیط اطراف اهواز آگاهی داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، محمد جواد اشرفی بامداد امروز در آئین گشایش و راه اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره برداری شماره دو اهواز (شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون) با تقدیر از مدیریت مناطق نفت خیز جنوب برای مهار گازهای ترش و جلوگیری از رها سازی آن در محیط اطراف اظهار نمود: پروژه امروز در مرحله اول اقتصادی و در مرحله دوم محیط زیستی است.
وی با اجرای این پروژه روزانه از رها سازی حدود ۱۰ میلیون فوت مترمکعب گاز در محیط اطراف جلوگیری می شود و ظرف سه ماه هزینه انجام شده که حدودا حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده برگشت می خورد.
مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به اثرات حائز اهمیت این پروژه در حوزه محیط زیست اشاره کرد: مهار فلرهای بهره برداری دو یکی از انتظارات این اداره کل بود که طی مذاکرات انجام شده با مسئولان نفت به لحاظ نزدیکی با شهر اهواز انتظار تسریع در اجرای پروژه را داشتیم که محقق شد.
اشرفی با تاکید بر اینکه اساسا وزارت نفت در امتداد جمع آوری گازهای ترش پروژه های بزرگ و کلانی دارد، بیان کرد: قراردادی به مبلغ سه میلیارد دلار بین وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در امتداد جمع آوری و به بهره برداری رساندن این گازها منعقد شده است.
وی افزود: مقرر شده که این پروژه ظرف مدت ۳۶ ماه اجرا شود که هرچند زمان بر است ولی انتظار داریم تا زمان تحقق این پروژه عظیم طرح ها و اقدامات کوتاه مدت همچون پروژه های این چنینی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم به ثمر برسد.
مدیرکل محیط زیست خوزستان اظهار داشت: شهر اهواز توسط واحدهای بهره برداری نفت یک، دو و سه احاطه شده و اساسا اثرات نامناسب این فعالیت ها که لاجرم باید صورت گیرد دامنگیر شهروندان اهوازی می شود.
اشرفی افزود: از صنعت نفت انتظار داریم که نسبت به انجام پروژه های این چنینی توجه خاصی داشته باشند و اجرای پروژه های مختلف در امتداد جمع آوری گازهای همراه نفت را تسریع کنند.
وی درانتها بیان کرد: امیدوار هستیم که مدیرعامل مناطق نفت خیز عنایت داشته باشد که چنین پروژه هایی را با سرعت بیشتر در دیگر واحدهای بهره برداری نفت و گاز اجرا کنند.