رئیس اداره محیط زیست شاهرود: تعقیب گریز در حیات وحش خوش ییلاق شاهرود

به گزارش باغ من رئیس اداره محیط زیست شاهرود از تعقیب و گریز شکارچیان در منطقه پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق آگاهی داد و اظهار داشت: در این راستا سه لاشه بز و میش کشف شد.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه ماموران پناهگاه خوش ییلاق شاهرود به دنبال پایش و رصد منطقه متوجه رد شکارچیان شدند، اظهار داشت: در این تعقیب و گریز خودرو متخلف در حال خروج از منطقه بود که ماموران با شلیک هوایی و در نهایت هدف قرار دادن لاستیک خودرو آنها را مجبور به توقف می کند.
وی بابیان اینکه به دنبال پنچر شدن خودرو متخلفان ماشین را نزدیک باغی رها و با استفاده از تاریکی شب وارد همان باغ می شوند، اضافه کرد: در بازرسی اولیه از این خودرو لاشه سه بز و بزغاله و میش، گوشی تلفن همراه متخلف کشف شد که از این طریق فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت.
رئیس اداره محیط زیست شاهرود ضمن بیان اینکه با همکاری دادستان و نیروی انتظامی میامی دستورات لازم پیرامون دستگیری متهم صادر شد، اظهار داشت: با عنایت به رد بجای مانده از مدارک شناسایی و گوشی تلفن همراه همان شب گذشته از مخفیگاه متخلفان با رعایت موازین شرعی و قانونی بازرسی به عمل آمد که یکی از متخلفان دستگیر شد.
قربانلو بابیان اینکه متخلفان سابقه دار هستند، اشاره کرد: به مردم سفارش می شود که با عنایت به سرمای شدید منطقه و لاغر بودن حیات وحش از شکار وحوش بطور جد اجتناب کنند.
وی بابیان اینکه جریمه هر راس ۱۰ میلیون تومان است و جریمه کیفری سنگینی نیز دارد، اضافه کرد: از همه افراد تقاضا میکنیم دست به قتل و عام، کل، بز، قوچ و میش و دیگر وحوش نکنند و کسانی که دست به تخلف شکار و صید غیر قانونی بزنند حتما دستگیرشده و برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

منبع:

برچسب ها:,