تنفس هوای سالم در تهران

باغ من: برمبنای اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم اکنون در شرایط سالم می باشد اما به تدریج بر غلظت آلاینده های هوا در بعضی مناطق افزوده می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا بر اساس نتایج حاصل از پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با عنایت به شرایط مساعد جوی طی بامداد امروز (۱۵ دی) برقراری شرایط سالم از نظر کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیشبینی می شود. هر چند در بعضی مناطق افزایش غلظت ذرات معلق کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به تدریج با وزش باد نسبتاً شدید و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده ها کم می شود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت. در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی هم تجمع ذرات معلق همراه با کاهش سرعت باد سبب افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا می شود. هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی از انباشت آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود.

طی بامداد فردا (۱۶ دی) با آغاز تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزوده می شود و پیشبینی می شود که در بعضی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد. طی روز هم با حاکمیت جو پایدار و آسمان صاف، شرایط برای تجمع آلاینده ها فراهم می شود و کیفیت هوا در بعضی ساعات بعد ازظهر در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

در شامگاه دوشنبه هم افزایش سرعت باد پراکندگی آلاینده ها و بهبود کیفیت هوای شهر تهران را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۷۳ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای الان هم با میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

منبع:

برچسب ها:, , ,