تمدید وضعیت فاجعه در ایالت ویکتوریای استرالیا

به گزارش باغ من مقامات در ایالت ویکتوریا قبل از اینکه وضعیت آتش سوزی را به ˮخطرناک و متغیرˮ تغییر دهند، باردیگر ˮوضعیت فاجعهˮ در این ایالت اعلام نمودند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، با اینکه بحران آتش سوزی در استرالیا از حدود چهار ماه پیش شروع شده اما آتش سوزی در ایالت ویکتوریا به بدترین وضعیتش به نسبت ماه های گذشته رسیده است.
شعله های آتش تا کنون ۱.۲ میلیون هکتار در این ایالت را سوزانده و جان سه نفر را گرفته است. همینطور تعداد کشته ها در کل استرالیا به ۲۷ نفر رسیده است. بیشتر از ۶.۳ میلیون هکتار در سراسر استرالیا در آتش سوخته است. مساحت یک هکتار حدودا برابر با یک زمین فوتبال است.
در جنوب استرالیا و ایالت نیوساوت ولز که آتش جان و خانه های شهروندان را تهدید می کند، هم اخطار صادر گردیده است.
استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی گرم ترین و خشک ترین سال را از زمانی که رکوردهای هواشناسی در این کشور ثبت شده، تجربه کرده است. اداره هواشناسی استرالیا دو دلیل را عامل پدید آمدن این وضعیت می داند: “تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین”.
به گزارش بی بی سی، مسؤلان از مردم خواسته اند مناطق کوهستانی و شرقی منطقه را ترک کنند. پیشبینی می شود دمای هوا به ۴۱ درجه برسد و با بادهای شدید و رعد و برق و طوفان بدون باران همراه شود. به قول مقامات، این وضعیت باعث بدتر شدن آتش سوزی و شروع آتش های جدید خواهد شد. در ایالت نیوساوت ولز هم این نگرانی وجود دارد که با پیوستن دو آتش سوزی بزرگ، یک آتش سوزی عظیم ایجاد شود.
نخست وزیر ایالت ویکتوریا وضعیت فاجعه را که برای هفت روز در این ایالت اعلام شده بود، ۴۸ ساعت دیگر تمدید کرد. با این کار مقامات مسئول وضعیت اضطراری امکانات بیشتری برای مقابله با آتش سوزی خواهند داشت.
به دنبال از کنترل خارج شدن آتش سوزی در شهر وی وون بی، شهری در جزیره کانگورو در جنوب استرالیا، مسؤلان دستور تخلیه داده اند. آتش جان دو شهروند و ۲۵ هزار کوآلا را در این منطقه گرفته است. این جزیره برای داشتن مجموعه ای بی نظیر از گونه های جانوری شهرت دارد.
روز گذشته (پنج شنبه) شعله های آتشی که از کنترل خارج شده بود، یک پارک حیات وحش در این جزیره را تهدید کرد. در این پارک بیشتر از ۶۰۰ گونه حیوان زندگی می کند و در چند هفته گذشته کوآلاهای بسیاری که در نقاط دیگر در آتش سوزی صدمه دیده بودند به این پارک منتقل شدند.
بر اساس گزارش های محلی، برخی از کارکنان این پارک با وجود اخطار برای تخلیه از این کار سرباز زدند به امید اینکه بتوانند از حیوانات محافظت کنند.
اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، که به علت نوع برخورد با این بحران مورد انتقاد قرار گرفته است، این هفته قول داد که برای جبران خسارات، دو میلیارد دلار استرالیا به بودجه کمتری که پیشتر متعهد شده بود، اختصاص دهد.

برچسب ها:, , ,