وزش باد شدید در ۶ استان

به گزارش باغ من مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۶ استان کشور طی امروز (۱۵ بهمن) اظهار داشت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت پنج شنبه (۱۷ بهمن) به کشور وارد می شود.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که برمبنای تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (۱۵ بهمن) در شمال غرب کشور خصوصاً استان های آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و برف رخ می دهد، اظهار نمود: این وضعیت تا فردا (۱۶ بهمن) ادامه دارد و علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطق شمالی استان خراسان شمالی نیز بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.
مدیر کل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز (۱۵ بهمن) وزش باد شدید نیز برای استان های اردبیل، گیلان، قم، شرق سمنان، خراسان شمالی و نیمه شرقی استان خراسان رضوی پیش بینی می شود.
بگفته ضیاییان، از روز پنج شنبه (۱۷بهمن) با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش پراکنده باران و برف و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد رعد و برق رخ می دهد.
وی با اشاره به این که از روز جمعه (۱۸ بهمن) بر گستره و میزان بارش افزوده می شود، اشاره کرد: علاوه بر مناطق ذکر شده ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، البرز، شمال شرق و سواحل شمالی کشور نیز متاثر خواهند شد.
ضیاییان با بیان این که روند افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا جمعه شب و در دیگر مناطق خصوصاً نیمه شرقی تا شنبه شب (۱۹ بهمن) ادامه دارد، اظهار داشت: امروز و فردا غرب دریای خزر مواج است و فردا از ارتفاع امواج در خلیج فارس کم می شود.
مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی درانتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۶ بهمن) ابری به تدریج صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۱۷ بهمن) نیز صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: