توزیع ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی

به گزارش باغ من رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توزیع ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی سال جاری اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از سازمان جنگل ها، فریبرز غیبی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها سال جاری پویش نهال کاری را از ۱۴ آذرماه با کاشت ۱۴ میلیون نهال شروع کرده است، اظهار داشت: تا پیش از هفته منابع طبیعی ۱۳ میلنون نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در کشور کاشته شده و این رقم با احتساب هفته منابع طبیعی از مرز ۱۴ میلیون اصله نهال هم گذشته است.
غیبی از تولید ۱۶ میلیون نهال در نهالستان های منابع طبیعی امسال اطلاع داد و تصریح کرد: این نهال ها با عنایت به شرایط اقلیمی کشور و استان ها تولید شده و همگی سازگار با محیط هستند.
وی اضافه کرد: کشور امروز نیازمند کاشت درخت و توسعه فضای سبز و جنگل است و ما باید برای سرسبزی کشور این کار را انجام دهیم.
غیبی افزود: تغییرات اقلیمی و تغییر فصل در کشور ما کاملاً محسوس است و فائو هم تاکید دارد با عنایت به بارندگی ها در فصل پاییز درختکاری صورت گیرد تا درخت بتواند خودش را با محیط سازگار نماید.
وی هجوم آفات و امراض، آتش سوزی جنگل ها و مراتع و خشکیدگی درختان جنگلی را بخشی از نتیجه تغییرات اقلیمی و کاهش رطوبت خاک ذکر کرد.
رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از راهکارهای ایجاد رطوبت در خاک را ایجاد بانکت ها و هلالی های آبگیر در پای درختان نام برد و اظهار داشت: انجام این اقدامات می تواند به افزایش رطوبت خاک کمک نماید.
غیبی خاطرنشان کرد: بر مبنای معاهدات جهانی ایران متعهد شده است ۱۲ درصد گازهای گلخانه ای را کم کند و سرانه جنگل در کشور را از ۱۷۰۰ متر مربع به ۲۵۰۰ متر مربع برساند.
وی اظهار داشت: هر کشوری پایین ۱۰ درصد مساحت خود جنگل داشته باشد جز کشورهای با پوشش کم جنگل به حساب می آید و ایران هم در این ردیف قرار دارد و باید با کاشت ۶ میلیون هکتار جنگل کاری بتواند سرانه جنگل خویش را افزایش دهد.
غیبی همینطور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر توجه به جنگل کاری در کشور بسیار زیاد شده و مردم نسبت به حفظ جنگل ها حساس تر شده اند.

برچسب ها:, ,