وزیر راه وشهرسازی: رضایت ۷۳ درصدی از خروجی هواشناسی

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس گزارش هایی که ارائه شد، حدود ۷۳ درصد مردم از فعالیت و خروجی سازمان هواشناسی کشور رضایت دارند.

به گزارش باغ من به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور، اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان، روند سازندگی و پیشرفت در کشور رو به رشد و صعودی است و به رقم همه مزاحمت هایی که ایجاد می شود، جمهوری اسلامی ایران از مسیر استقلال خود که شهیدان بر آن تاکید می کردند خارج نخواهد شد و آرزوهای دشمنان به گور خواهد رفت.
وی در جمع مدیران سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد: این کشور برمبنای احکام الهی عمل می کند و مطابق انتخاب مردم این سرزمین که راه سعادت را انتخاب کردند، خواسته مردم این است که دست از اصول کشیده نشود و برای پیشبرد، اهداف کشور ادامه داده شود.
اسلامی تصریح کرد: هر جا که مدیران و نیروهای انسانی کشورمان با شور و علاقه وارد شدند، توانستند کاری انجام داده و آنرا به پیش برند که همین موضوع، سبب شده تا اقدامات، مصمم وار انجام شوند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاورد سازمان هواشناسی کشور در زمان تصدی تاج بخش اظهار نمود: بر اساس گزارش هایی که ارائه شد، حدود ۷۳ درصد از مردم از فعالیت و خروجی سازمان هواشناسی کشور رضایت دارند.
وی اضافه کرد: اخیراً رئیس جمهوری اعلام نمودند که پیش بینی های سازمان هواشناسی توانسته حوادث را در کشور کم کند و این مساله سبب شده تا مردم در مقابل رخدادها غافلگیر نشوند. این مهم ترین موضوع در سال ۹۸ بوده است.
اسلامی عنوان کرد: لازم است که از کارهای مدیران سازمان هواشناسی کشور تقدیر شود و در حافظه تاریخ بعنوان یک رویداد مهم به یادگار بماند.
وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم اظهار داشت: به ریاست سازمان هواشناسی تاکید کردم که حتما در اخبار هواشناسی، از ادبیات درست استفاده شود؛ بطوریکه ادبیات هشدار هواشناسی با اخبار عادی متفاوت باشد.
وی اشاره کرد: اخبار سازمان هواشناسی باید دقیق، کیفی و صحیح باشند. برای تحقق این مهم، لازم به سامانه به روز و تحلیل مناسب می باشد.
وی با یادآوری از اینکه شادابی و پویایی سازمان هواشناسی کشور قابل به رخ کشیدن به جهانیان است، اضافه کرد: حالا به مرحله ای رسیده ایم که بازسازی های ناشی از حوادث به یکسال رسیده است. قبلاً نیز تخریب وجود داشت؛ اما بازسازی آنها خیلی طولانی می شد، ولی هم اکنون همگی شاهد می باشیم که وقتی خرابی رخ می دهد، بلافاصله بازسازی ها آغاز می شود.
اسلامی تاکید کرد: نکته کلیدی این است که در سازمان هواشناسی هم در مسائل انسانی و هم در مسائل فنّاوری مشغول بازسازی هستیم تا آنچه مورد نیاز برای تشخیص باران و سیل است، فراهم گردد و بتوانیم درباب حوادث اقلیمی و کشاورزی و دیگر موارد پیش بینی ها را انجام دهیم. بدین طریق مردم و مسئولان می توانند برمبنای آگاهی از آنچه مقرر است رخ بدهد، برنامه ریزی کنند و غافلگیر حوادث نشوند.
وی اظهار داشت: لازمه این کار انتشار اطلاعات با کیفیت است تا کسی نتواند در آنچه سازمان هواشناسی منتشر می کند، تردید داشته باشد.