خروج رسمی ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و شمارش آرا، این کشور بطور رسمی از توافق اقلیمی پاریس خارج شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، روز چهارم نوامبر ایالات متحده بطور رسمی از توافق اقلیمی پاریس که سال ۲۰۱۵ منعقد شده بود، خارج شد.
سال گذشته در چنین روزی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده بطور رسمی به سازمان ملل اعلام نموده که کشورش بعد از یک دوره انتظار یک ساله این توافق را ترک خواهدنمود. (این توافق نامه کشورها را ملزم ساخته بود که در سه سال اول هیچ کشوری اجازه نداشته باشد توافق را ترک کند که دونالد ترامپ در نخستین روز ممکن دست به این کار زد).
رئیس جمهوری ایالات متحده در ژوئن سال ۲۰۱۷ قصد خود برای خروج از این توافق را اعلام نمود و اظهار داشت: ترک این توافق اختتام دادن به فشار مالی و اقتصادی سختگیرانه ای است که بر کشور ما تحمیل می کند.
ایالات متحده تنها کشوری است که این توافق جهانی را ترک کرده است. این کشور هنوز هم می تواند در مذاکرات شرکت نماید و نظرات خودرا عرضه نماید اما به “وضعیت ناظر” سقوط می کند.
کاهش چشم گیر انتشار گازهای گلخانه ای در جهان که موجب گرم شدن کره زمین شده اند، از اهداف توافق اقلیمی پاریس است.
کشورها با هدف جلوگیری از افزایش بیش از دو درجه سانتیگراد دما نسبت به دوره پیش از صنعتی شدن، اهداف خودرا تعیین و اهتمام دارند میزان افزایش دما را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنند.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آتش سوزی جنگلی، گرمای هوا، افزایش سطح آب دریا و وقوع حوادث جوی از نتایج مخرب بحران اقلیمی هستند که در محیط زندگی ما در حال رخ دادن است.

برچسب ها:, , ,