هوای ناسالم دست بردار نیست

مرکزی رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: به علت پایداری هوا و وقوع پدیده اینورژن، اراک بیست و یکمین روز ناسالم خویش را تجربه می کند.
علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: طبق اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۸ بامداد روز چهارشنبه ۱۴ آبانماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه آلاینده اصلی ناسالم بودن هوای شهر اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون است، اضافه کرد: بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۴۸ در ارتباط با ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه است، البته در ساعت ۱۱ شاخص آلودگی در ایستگاه شریعتی به ۱۳۲ و در ایستگاه استانداری به ۱۴۸ رسیده است، همینطور شاخص آلودگی در شهر ساوه هم به عدد ۱۰۴ و ناسالم برای گروه های حساس رسیده است.
محرابیان اظهار نمود: برپایه پیشبینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی در خصوص تداوم سکون نسبی هوا، کیفیت هوای ناسالم تا روز یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اراک طی ۲۱ روز اخیر به علت پدیده اینورژن، در ساعات بامداد درگیر آلودگی است و از آغاز سال تابحال هم تعداد روزهای ناسالم در این کلانشهر با میانگین ۲۴ ساعته به ۱۹ روز رسیده است.
رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی سفارش کرد: با عنایت به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این دو عامل برای مبتلایان به ویروس از هر گونه رفت آمد در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد باید خودداری شود، تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا پرهیز کنند.