تهدید تالاب صالحیه از جانب فاضلاب صنعتی تقریبا رفع شده است

به گزارش باغ من البرز مدیرکل حفاظت محیط  زیست البرز اظهار داشت: بعد از بارندگی های اخیر، وضعیت تالاب صالحیه تا حدودی بهتر شده است.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تنها تالاب استان البرز، اظهار داشت: بعد از بارندگی های اخیر آبگیری تالاب تا حدودی بهتر شده اما هنوز کامل نیست و برای تخصیص آب بیشتر، مکاتباتی صورت گرفته است.

حکیمی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت پرندگان حاضر در تالاب هم خوب است و امیدواریم در ادامه سال، بارش های بیشتر سبب بهبود وضعیت تالاب و حیات وحش آن شود.

این مسئول درباره تهدیداتی که قبلاً از جانب فاضلاب شهرک های صنعتی متوجه تالاب بود هم اعلام نمود: تهدید فاضلاب صنعتی با اقداماتی که از جانب سه شهرک صنعتی سپهر، نظرآباد و هشتگرد انجام شد تقریباً رفع شده و پیگیری برای رفع کامل این تهدید ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دیگر ورود فاضلاب صنعتی به تالاب نداریم اما امکان دارد در بارندگی ها، فاضلاب به سمت تالاب سرریز داشته باشد.

حکیمی تصریح کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد تقریباً اصلاح شده، تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرک صنعتی هشتگرد هم راه اندازی شده اما با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کند و ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی سپهر هم در مراحل پایانی است اما هر واحد صنعتی در این شهرک ملزم شده به صورت مجزا فاضلاب خویش را تصفیه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اعلام نمود: انتظار داریم ساخت تصفیه خانه این سه شهرک صنعتی تا اواخر دیماه نهایی شود تا بحث تهدید فاضلاب صنعتی برای تالاب صالحیه به صورت کامل رفع گردد.

منبع:

برچسب ها:, , ,