مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد: صدور حکم زندان برای مدیر واحد صنعتی آلاینده در خوزستان

به گزارش باغ من مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: رعایت نکردن الزامات قانون هوای پاک، یک سال حبس تعزیری برای مدیرعامل یک واحد صنعتی آلاینده زیست محیطی در خوزستان به همراه داشت.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، مدیرعامل یک واحد صنعتی به دلیل رعایت نکردن مقررات در ارتباط با هوای پاک متهم به تحمل یک سال حبس تعزیری شد.
محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مورد این مطلب اظهار نمود: این واحد صنعتی به دلیل استفاده از سوخت غیر استاندارد که سبب آلایندگی هوا می شود و همینطور به علت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی به دفعات از این اداره اخطاریه دریافت کرده بود و با بی توجهی به اخطاریه های ابلاغی و عدم اقدام مثبت در اصلاح عملکرد و رفع آلایندگی خود، به مرجع قضائی ارائه شد.
وی افزود: با عنایت به قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ که تمام مراکز صنعتی، تولیدی، عملیاتی و خدماتی شامل دولتی و غیردولتی را موظف ساخته تا از سوخت استاندارد استفاده و حد مجاز انتشار آلودگی را رعایت نمایند، این واحد صنعتی بر مبنای ماده ۱۳ قانون هوای پاک، ماده ۶۸۸ از قانون مجازات اسلامی مجرم و مدیرعامل واحد صنعتی متهم به تحمل یک سال حبس تعزیری شد.
اشرفی در انتها از مجموعه قضائی استان به خاطر توجه به مسائل زیست محیطی قدردانی کرد و اظهار داشت: تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی برای آغاز و تداوم فعالیت، ملزم به رعایت الزامات زیست محیطی هستند و در صورت شناسایی و مشاهده هرگونه تخلف، از همه ابزارهای قانونی برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست استفاده خواهد شد.

منبع: