هوای اصفهان سالم می باشد

به گزارش باغ من مدیر امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: شاخص کیفی هوای کلان شهر اصفهان و شهرهای مجاور امروز بر مدار زرد سالم می باشد.

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت بامداد امروز یکشنبه – ۲۴ اسفند – با میانگین ۶۴ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت گردید و در اولین ساعات امروز نیز شاخص کیفی هوای این کلانشهر با میانگین ساعتی ۹۹ همچنان بر مدار (زرد) سالم می باشد.
وی با اشاره به وضعیت هوا در ایستگاه های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، اضافه کرد: کیفیت هوا بامداد امروز در میدان احمدآباد با شاخص ۱۰۲، خیابان استانداری با شاخص ۱۲۰ و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۱ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
مدیر امور آزمایشگاه های محیط زیست استان اصفهان، افزود: کیفیت هوا در ایستگاه میدان انقلاب با شاخص ۵۹، خیابان پروین با شاخص ۷۶، خیابان های فرشادی و رودکی با شاخص ۸۴، رهنان با شاخص ۷۴، خیابان کاوه با شاخص ۹۶، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۹۵ و کردآباد با شاخص ۹۷ در وضعیت (زرد) سالم می باشد.
صادقیان با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان نیز، اظهار داشت: امروز شاهین شهر با میانگین ۷۳ و شهر سجزی با میانگین ۵۷ در وضعیت سالم است؛ همین طور داده های ایستگاه های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,