بارش باران در غالب مناطق کشور

باغ من: سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه ای دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر آگاهی داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی اعلام نمود: امروز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب شروع می شود. بارش ها به صورت باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و در جنوب آذربایجان غرب و در غرب کردستان شدت خواهد داشت.
روز چهارشنبه فعالیت سامانه در نوار غربی کشور تشدید می شود و به تدریج گستره آن دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را فرا می گیرد. همین طور بعدازظهر در شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد و در این روز با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران نیز بارش انتظار می رود.
براساس اعلام سازمان هواشناسی، شدت بارش در جنوب استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب کردستان است. برمبنای پیش بینی ها روز پنجشنبه فعالیت سامانه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر کاهش پیدا می کند و در نیمه شرقی سواحل دریای خزر دامنه های جنوبی البرز و در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش بینی می شود. همین طور در مناطقی از مرکز، شرق، شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد نیز رخ می دهد.
این سازمان درباب پیش بینی های انجام شده برای روز جمعه اعلام نمود که در این روز در شرق سواحل دریای خزر ارتقاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.
از چهارشنبه تا پنجشنبه در مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. طی این روزها بخش های غربی و مرکزی خلیج فارس و روزهای جمعه تا یکشنبه هفته بعد دریای خزر مواج است.
سازمان هواشناسی درباب وضعیت آب و هوای شهر تهران اظهار داشت که امروز سه شنبه سوم فروردین ماه آسمان در روز قسمتی ابری و در بعضی ساعات شاهد باد و به تدریج افزایش ابر خواهیم بود اما در شرق آسمان نیمه ابری تا ابری بوده و در بعضی ساعات شاهد وزش باد هستیم. بیشینه و کمینه دمای امروز به ترتیب ۲۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. در ادامه فردا چهارم فروردین ماه آسمان تهران در روز و شب نیمه ابری تا ابری بوده و گاهی شاهد وزش باد شدید یا رگبار باران با احتمال رعد و برق خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای روز چهارشنبه به ترتیب ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,