هوای اصفهان در پنجمین روز بهار برای عموم شهروندان ناسالم می باشد

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: شاخص کیفی هوای کلان شهرهای اصفهان و دو شهر مجاور آن در پنجمین روز بهار در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است.
محمود مزارع در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت بامداد امروز پنجشنبه – پنجم فروردین – با میانگین ۱۰۶ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسید و در اولین ساعات امروز هم شاخص ها افزایش یافته و با میانگین ساعتی ۱۶۵ بر مدار (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به وضعیت هوا در ایستگاه های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، افزود: الان میدان احمدآباد با شاخص ۱۷۲، خیابان استانداری با شاخص ۱۵۷، خیابان پروین با شاخص ۱۶۷، خیابان رودکی با شاخص ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم است. کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: شاخصهای کیفی هوا بامداد امروز در ایستگاه خیابان باهنر با میانگین ۱۴۳، میدان فیض با شاخص ۱۳۶، کردآباد با میانگین ۱۳۳ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۲ وضعیت (نارنجی) و ناسالم برای گروه های حساس را نشان داده است. مزارع وضعیت کیفی هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان را هم نامطلوب ناسالم اعلام نمود و اظهار داشت: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۱۵۸ و مبارکه با میانگین ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم و در سجزی بسیار ناسالم می باشد. بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد بسیار شدید و توفان لحظه ای توأم با گرد و خاک مناطق شمال، شمال شرق، شرق و مرکز استان را امروز و فردا در بر می گیرد و به دلیل خیزش گرد و خاک هوای این مناطق در شرایط ناسالم قرار دارد. شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک می باشد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

برچسب ها:, , ,