با این نقاشی ها به سیزده به در بروید!

به گزارش باغ من حسین محجوبی را به نقاش طبیعت می شناسند. هنرمندی که سال هاست مناظر طبیعی و حیوانات، سوژه اصلی نقاشی هایش است. خودش می گوید: بطور کلی ما انسان ها باید در طبیعت به حرف خدا گوش بدهیم؛ خدا فقط عشق است و زیبایی و حرکت. اگر این کارها را نکنیم به درد این طبیعت نمی خوریم و باید به طبیعت برگردیم و بار دیگر به شکلی دیگری به زمین بازگردیم.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مناظر طبیعی، سبز و آرام با اهمیت ترین خصیصه نقاشی های محجوبی است. بااینکه خودش می گوید این نقاشی های آرام در حقیقت اعتراض به «انسان» است؛ انسانی که بجای اسب ها، ماشین کاشته است و اعمالش سبب شده تا از این طبیعت خدادی، چیزی جز درخت های لاغر و بی جان، باقی نماند.
البته بنظر می رسد سرآغاز توجه محجوبی به طبیعت و گسترش نمود آن در آثار نقاشی این هنرمند از زمانی شکل یا بهتر است بگوییم اوج گرفت که طراحی پارک های معروف شهر تهران همچون «ساعی» (که بانی ساخت آن کریم ساعی بود) و «ملت» را برعهده داشت. محجوبی می گوید طراحی این پارک ها اهمیت نقش درختان در زندگی انسان ها را برایش پررنگ تر کرد و به همین سبب هم در آثار هنری اش بیشتر به این مساله پرداخت.

محجوبی که حالا پس از ۷۰ سال فعالیت حرفه ای در جهانِ هنر به روایت زیبایی های طبیعت و اعتراض به رد پاهای زشت انسان ها و ماشین ها، او را می شناسند، درباره حال و هوای روزهای خود در روزگار کرونا به ایسنا گفته بود که «به طور کلی آثار را در پنج مرحله خلق می کنم. آخرین مرحله همان طبیعتی است که در همه آثارم می بینید و در آن آرامش و اکسیژن وجود دارد و همه چیز در روال طبیعی خود است. در کارهایم از همان ابتدا تا به امروز که ویروس کرونا جهان را در برگرفته است، همیشه به انسان و بلاهایی که بر سر طبیعت آورده است، اعتراض کرده ام. انسان حق ندارد زمین را اینچنین نابود کند.»
در ادامه می توانید تعدادی از آثار این هنرمند را تماشا کنید:

منبع: