فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل های کشور: وقوع ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل های کشور

به گزارش باغ من فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وقوع ۲۵ مورد حریق در مراتع و جنگل ها طی یک هفته اول سال جدید اطلاع داد و اظهار داشت: خیلی از این حریق ها ریشه انسانی دارد.

علی عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه متأسفانه طی یک هفته گذشته از سال جدید ۲۵ مورد حریق در سطح مراتع و جنگل های کشور به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: با عنایت به حضور بموقع یگان منابع طبیعی این حریق ها خوشبختانه بموقع اطفا و از بروز خسارات بزرگ تر پیشگیری شده است.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد این حریق ها ریشه انسانی دارد و از بی احتیاطی این بشر دو پا حاصل شده است، اضافه کرد: از شهروندان و هم وطنان درخواست می شود در روز طبیعت درصورتیکه پروتکلهای بهداشتی کرونا را رعایت نکردند و به دامن طبیعت رفتند حتما از برافروختن آتش اجتناب کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه برخی گردشگران با فراموشی آتش را خاموش نمی کنند و این فاجعه خلق می کند، اظهار داشت: گاهی برخی گردشگران شیشه و پلاستیک در طبیعت رها می کنند که انعکاس نور هم باعث حریق گسترده می شود.

عباس نژاد بابیان اینکه برخی افراد تصور می کنند توانند با خودرو های آفرود و موتورسیکلت در مناطق جنگلی، بیابانی و طبیعت جولان دهند، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد این چنین حتما یگان حفاظت با آنها برخوردهای لازم را انجام داده و موتور یا ماشین متخلفان توقیف می شود.

وی بابیان اینکه از مردم انتظار می رود در فصل بهار مراقب رستنی ها باشند و بااحتیاط در طبیعت گام بگذارند، افزود: هم وطنان در صورت مشاهده موارد تخلف و بروز آتش حتما با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا مبحث رسیدگی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طی یک هفته گذشته ۲۰ مورد توقیف خودرو های حامل چوب قاچاق در استان های شمالی انجام شد، اضافه کرد: با این متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته است.

منبع: