بارش باران در نقاط مختلف کشور طی امروز

به گزارش باغ من مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بعضی نقاط کشور طی امروز (۱۴ فروردین) آگاهی داد و اظهار داشت: طی سه روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور برقرار خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: با تداوم فعالیت سامانه بارشی امروز (۱۴ فروردین) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، استان های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و بصورت پراکنده در بعضی نقاط استان های خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، نیمه شمالی بوشهر، خوزستان و اصفهان ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش طی امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود، اظهار داشت: فردا (۱۵ فروردین) بارش فقط در در بعضی نقاط استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد و در بیشتر نقاط کشور جو پایدار و آرام خواهد بود.

به گفته ضیاییان طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ فروردین) جوی آرام و آسمانی صاف در بیشتر نقاط کشور حاکم می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلان اینکه امروز (۱۴ فروردین) دما در شمال شرق کشور بطور قابل توجهی افزایش می یابد، اظهار نمود: طی امروز با عبور توده هوای سرد از نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه که فردا (۱۵ فروردین) کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور محسوس خواهد بود، اظهار داشت: طی این روز در سواحل دریای خزر و از روز دوشنبه (۱۶ فروردین) تا آخر هفته در کل کشور روند افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

ضیاییان افزود: امروز (۱۴ فروردین) دریای خزر و غرب خلیج فارس و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۵ و ۱۶ فروردین) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در آخر درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۵ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۶ فروردین) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: