فعالیت معدن سنگ سبز در دست بررسی اداره محیط زیست تهران

به گزارش باغ من درپی انتشار تصاویری از فعالیت مجدد معدن سنگ سبز که قبل از این به سبب نزدیک بودن به محدوده شهری متوقف شده بود، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات با اعلان اینکه این مساله باید از طرف همکاران ادراه حفاظت محیط زیست شهر تهران پیگیری شود، اظهار داشت: در صورتیکه این معدن بطور بدون مجوز درحال فعالیت باشد، با آن برخورد قانونی خواهد شد.

حمید ناهیدی فر در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این که موقعیت استقرار معدن «سنگ سبز» در محدوده شهرستان شمیرانات است، اظهار نمود: با این وجود دسترسی به این معدن از شهر تهران امکان پذیر است علاوه بر این هیچ سوابقی از این معدن در شهرستان شمیرانات وجود نداشته است.

وی افزود: سال قبل نیز که گزارش هایی از احتمال فعالیت این معدن انتشار یافته بود، همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران این مساله را پیگیری و پایش کردند.

به گفته ناهیدی فر، قرار شده نامه ای برای اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در حوزه بررسی این معدن ارسال نماییم و این اداره نتیجه پایش را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام نماید تا در صورتیکه این معدن بصورت بدون مجوز مشغول به فعالیت باشد برخوردهای قانونی لازم با آن صورت گیرد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، حدود یک سال قبل مسئول وقت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدیدی از معدن «سنگ سبز» اعلام نموده بود که اگر معدنی بهر دلیلی جلوی فعالیتش گرفته شده بخواهد مجدد فعالیت خودرا شروع کند باید از سازمان حفاظت محیط زیست استعلام بگیرد.

منبع: