مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان خبر داد تلاش خوزستان و کهگیلویه برای مهار آتش در کوه های حاتم

خوزستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان آخرین وضعیت مهار حریق در کوه های حاتم در مرز بین خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد را شرح داد.

محمدتقی سجادی در مورد آتشسوزی کوه های حاتم اظهار نمود: از روز دوشنبه که وقوع حریق در کوه های حاتم اطلاع رسانی شد، عوامل اداره منابع طبیعی، تشکل های مردمی و NGOها از جانب خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمر در منطقه حضور پیدا کردند. خوشبختانه از روز سه شنبه حریق در محدوده خوزستان کاملا مهار گشت.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: روز چهارشنبه تمرکز عوامل در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد بود. با انجام چند سوتی پرواز با هلیکوپترهای ارتش و جمعیت هلال احمر، عوامل زیادی به منطقه اعزام شدند و الان آتشسوزی تنها در لکه های محدودی از ارتفاعات شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهار داشت: امیدواریم بزودی حریق به صورت کامل مهار شود.

سجادی بیان نمود: در روز چهارشنبه از سمت استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد آب پاش و همینطور بالگرد برای هلی برد نیرو در منطقه حریق استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۳ درصد عرصه های کشور، عرصه های منابع طبیعی و گسترده هستند. امکانات مورد استفاده در اطفای حریق جنگلها و مراتع به علت صعب العبور بودن، عموما ادوات سبک و به صورت نفری است؛ به شکلی عرصه ها صعب العبور هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: سال جاری در سه نقطه از استان خوزستان پایگاه های اطفای حریق تعریف شده است. با عنایت به تفاهمنامه منعقدشده بین سازمان جنگلها و وزارت دفاع، هر لحظه که مدیرکل منابع طبیعی یک استان برای اعزام بالگرد آب پاش اعلام نیاز کند، از نزدیک ترین پایگاه، بالگرد به آن استان اعزام می شود. البته در خیلی از موارد، مکان مناسب برای فرود بالگرد وجود ندارد. برای فرود بالگرد در ارتفاعات محدودیت وجود دارد که این شرایط باعث تاخیر در اطفای حریق می شود.

منبع:

برچسب ها:, ,