تامین اجتماعی پیگیر بیمه خبرنگاران حادثه دیده در واژگونی اتوبوس

باغ من: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ و غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت پر مراجعه اظهار داشت: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در بعضی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، در ابتدا با اعلان اینکه در چند روز گذشته شاهد دو حادثه تلخ در کشور بودیم که هم به اصحاب رسانه در گذشت همکاران و دوستانشان و هم از دست رفتن برخی از سرباز معلمان را به جامعه فرهنگیان تسلیت عرض می کنم، با اشاره به طرح ۳۰۷۰ اظهار داشت: از یک سال قبل برنامه ریزی ها را شروع و از شش ماه گذشته اجرای طرح را شروع کردیم و در اسفند ماه گذشته ۳۰ سرویس خدمات غیرحضوری به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: مباحث و نکاتی در این نشست از طرف صاحبنظران و شرکای اجتماعی عنوان شد همچون این که فقط افزایش سرعت، کاهش هزینه خدمت، کاهش مراجعه و افزایش تنوع کفایت نمی کند، بلکه آسان کردن ارائه خدمت به شیوه غیرحضوری و دیجیتال به نحوی که افراد با سطوح دانشی متفاوت در حوزه فناوری اطلاعات بتوانند از سرویس ها استفاده کنند نیز حائز اهمیت می باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که تحول دیجیتال یک ضرورت است و تردیدی در آن نیست اظهار نمود: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ این که با بخش عمده ای از جامعه ارتباط دارد و به انها خدمت رسانی می کند باید گام های اساسی دراین زمینه برمی داشت و امید است در آینده هم گام ها استوارتر و سریعتر برداشته شود.
سالاری اضافه کرد: باید بدانیم که کجا بوده ایم، حالا در چه نقطه ای ایستاده ایم و باید در تحول دیجیتال به کجا برسیم. مسیری را شروع کردیم و یک کار پر درد سری بود. شاید احتیاط و عافیت طلبی اقتضا می کرد کسی به سمت چنین اقداماتی نرود. فشارهایی را متحمل شدیم اما این فشارها همکاران را از ادامه مسیر باز نداشت.
وی با اعلان اینکه هدف ما از نامگذاری این طرح به نام ۳۰۷۰ این بود که در مرحله اول ۳۰ خدمت پرمراجعه کاملا دیجیتالی نماییم که ۷۰ درصد مراجعات مردم را به شعب کم کند اظهار داشت: لازمه این کار این بود که این ۳۰ خدمت کاملا غیرحضوری شود. نه با اجبار و الزام بلکه باید با آسانتر کردن استفاده از شیوه غیرحضوری، طوری عمل نماییم که همان ۵ و ۱۰ درصد مراجعه حضوری به شعب هم برای دریافت خدمات مذکور دیگر صورت نگیرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در بعضی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است. این طرح بی ایراد نیست و زمانی می توانیم بگوییم طرح ۳۰۷۰ بدون ایراد کار می کند که هیچ کس در هیچ شرایط برای دریافت هر کدام از این ۳۰ خدمت نیازی به مراجعه نداشته باشد. این هدف گذاری ما بوده است.
سالاری با اعلان اینکه دستگاه های در رابطه با ما همکاری لازم را داشته ند عنوان کرد: امیدواریم مدیران در آینده گام های بعدی را بردارند و ۱۰ سرویس دیگر را اضافه نماییم و از ۷۰ به ۸۰ درصد عدم نیاز به مراجعه غیرحضوری برسیم. اگر به پیشرفت خوب در اجرای طرح ۳۰۷۰ برسیم و مراجعه مردم در مواردی منتفی شود امکان این که در آینده باردیگر به شیوه سنتی سابق برگردیم بسیار ضعیف است. تلاش ما تا اختتام دولت، رفع کامل نقایص موجود در بعضی سرویس ها است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سالاری همین طور در حاشیه این جلسه ضمن عرض تسلیت مجدد درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا اظهار داشت: اساسا سازمان تامین اجتماعی پیگیر موضوع بیمه خبرنگاران حادثه دیده خواهد بود.
وی همین طور با اشاره به رایگان شدن خدمات در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهار نمود: با تمهیدات انجام شده تا هفته آتی مراکز درمانی، بیمارستانی و پاراکلینیکی که بوسیله الکترونیکی خدمات می دهند، حسابهای شان با تامین اجتماعی صفر خواهد شد و ریالی از ما طلب نخواهند داشت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بازنشستگان می توانند بوسیله کانون های بازنشستگی نسبت به ثبت نام وام قرض الحسنه اقدام نمایند.
سالاری به افزایش مبلغ وام از پنج به هفت میلیون تومان اشاره و عنوان کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز همیشگی خواهد بود. این مساله با تغییرات و جابجایی در سازمان ارتباطی ندارد و وقتی مبلغی بعنوان حقوق به دریافتی افراد افزوده می شود دیگر نمی توان از آن کسر کرد.