تجمع صنفی خبرنگاران، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش باغ من تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای بامداد چهارشنبه (۹ تیر ماه) در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست تجمع صنفی برگزار کردند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، این تجمع یک هفته پس از جان باختن مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در حوالی نقده برگزار شد.
با عنایت به این که این سانحه در جریان سفر خبرنگاران برای تهیه گزارش از فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه و به دعوت این ستاد و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده بود، خبرنگاران و فعالان رسانه ای با شعارهایی خواهان عذرخواهی و استعفای رئیس سازمان محیط زیست و مسببان این سانحه شده اند.
این تجمع با تکیه بر بیان خواسته های صنفی اهالی رسانه و برای پیگیری روند احقاق حقوق قربانیان و مصدومان این سانحه تلخ برگزار شد و در پایان، اطلاعیه ای در همین راستا قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه با انتقاد از نحوه برخورد رئیس سازمان محیط زیست و برخی دیگر از مسؤلان مرتبط و ضمن یادآوری تعداد بالای تصادفات و تلفات جاده ای در ایران بخصوص در دو سانحه اخیر (واژگونی اتوبوس خبرنگاران و تصادف مرگبار اتوبوس سربازمعلم ها)، تاکید شد که باید با نظارت دقیق تر، وضع قوانین کاربردی تر و تأمین امکانات به روزتر، یک مرتبه برای همیشه جلوی این میزان مرگ ومیر و سوانح جاده ای گرفته شود.
برخی مسؤلان سازمان حفاظت زیست در جمع تجمع کنندگان حضور بهم رساندند و فعالان رسانه ای حاضر در تجمع ضمن اعتراض به نحوه برخورد این سازمان، خواهان شنیده شدن صدای اعتراض و احقاق حق صدمه دیدگان سانحه اخیر و همکاران آنها شدند.
نگارندگان در بخشی از بیانیه پایانی این تجمع، ضمن اشاره به نحوه قراردادهای فعالان رسانه ای و خبرنگاران در بعضی رسانه ها، خواهان تجدیدنظر جدی در نحوه بیمه و قرارداد رسانه ها شدند.
برخی از محیط بانان هم در حاشیه این تجمع حضور بهم رساندند که تجمع کنندگان هم در واکنش، شعار «محیط بان، حمایت حمایت» سر دادند.

منبع: