هوای اصفهان همچنان ناسالم می باشد

به گزارش باغ من مدیر امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست اصفهان از استمرار شرایط ناسالم هوای این کلانشهر در بامداد امروز اطلاع داد.

بابک صادقیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که هوای اصفهان از روز گذشته تابحال در شرایط ناسالم می باشد، عنوان کرد: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بامداد امروز با میانگین ۱۴۳ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم می باشد، اضافه کرد: کیفیت هوا بر مبنای داده های ایستگاه های پایش در خیابان استانداری با شاخص ۱۴۹، میدان انقلاب با شاخص ۱۰۵، خیابان باهنر با شاخص ۱۰۶، خیابان پروین و کردآباد با شاخص ۱۲۳، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۴۷ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.
مدیر امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: کیفیت هوا در پنج ایستگاه خیابان فرشادی با شاخص ۸۵، میدان فیض با شاخص ۹۳، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۸۳، خیابان کاوه با شاخص ۹۴ و رهنان با شاخص ۹۸ در وضعیت قابل قبول گزارش می شود.
صادقیان اظهار داشت: کیفیت هوای شهرهای مبارکه و شاهین شهر امروز با میانگین ۷۹ و ۵۲ در وضعیت قابل قبول و در سجزی با میانگین ۱۲۲ برای گروه های حساس ناسالم می باشد.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان خیزش گرد و خاک محلی را به همراه دارد و هوای مناطق مرکزی و صنعتی در ساعات بامداد غبارآلود است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک می باشد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

برچسب ها:, , ,