استفاده از وسایل یکبار مصرف پلاستیکی در اروپا ممنوع گردید

به گزارش باغ من بنابر قانون مصوب سال ۲۰۱۹ از امروز (شنبه) فروش و استفاده از ظروف یک بار مصرف در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد بود. این قانون شامل نی نوشیدنی و گوش پاک کن هم می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، از امروز در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تولید پلاستیک یک بار مصرف متوقف و از دسترس خارج خواهد شد. این امر بر مبنای دستورالعمل اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۱۹ تصویب و موعد اجرای آن برای روز سوم جولای ۲۰۲۱ تعیین شده است.
این قانون شامل اقلام یک بار مصرف همچون قاشق و چنگال و بشقاب پلاستیکی، لیوان پلاستیکی، نی نوشیدنی، گوش پاک کن و چوب های پلاستیکی متصل به بادکنک می شود. همینطور قطعاتی که برای نگهداشتن لیوان قهوه و لیوان های نوشیدنی که از پلیمرهای مصنوعی تهیه شده اند هم دیگر به بازار عرضه نخواهند شد.
فروشندگانی که با این وسایل سر و کار دارند موظف می باشند جایگزین قابل بازیافت برای آنها پیدا کنند. امکان فروش محصولات یک بار مصرف که از قبل در انبارها موجود هستند، وجود دارد. انجمن صنفی فروشندگان ظروف پلاستیکی در آلمان تخمین می زند که مقادیر زیادی از این اقلام هنوز در دسترس می باشد که باید به فروش برسند اما رقم دقیقی برای آن اعلام نشده است.
علاوه بر این وسایل، ظروف یکبار مصرفی که از مواد پلاستیکی بیولوژیک یا طبیعی هم تهیه شده اند ممنوع خواهد بود. این ظروف شامل لیوان های کاغذی است که تنها بخش کوچکی از آنها از پلاستیک است یا با پلاستیک پوشانده شده است.
به گزارش باغ من به نقل از دویچه وله، رعایت این مقررات برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزامی است.

برچسب ها:, ,