کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان خبر داد؛ احتمال وقوع سیلاب در جنوب اصفهان

به گزارش باغ من کارشناس مرکز پیشبینی هواشناسی اصفهان از احتمال بارش های پراکنده رگباری همراه با رعدوبرق و وقوع سیلاب بخصوص در مناطق جنوبی استان همچون سمیرم، پادنا و شهرضا اطلاع داد.

ابراهیم هنرمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه بارش های رگباری جنوب، شرق، شمال و تا حدی مرکز استان را در برمی گیرد، گفت: شامگاه امروز احتمال بارندگی در شهر اصفهان هم وجود دارد اما بارش های رگباری، تند و ناگهانی همراه با رعد و برق و حتی ریزش تگرگ در نیمه جنوبی استان تا روز یکشنبه پیش بینی می شود.
وی با اشاره به این که شب گذشته در ورزنه بیشتر از یک میلی متر و در ایستگاه باران سنجی اطراف نائین و خوروبیابانک ۶ میلی متر بارندگی شده است، اضافه کرد: بارش های پراکنده و خفیف هم از سایر شهرهای شمالی استان گزارش شده که کمتر از یک میلی متر بوده است.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی در سطح استان در این هفته، اشاره کرد: وزش باد به نسبت شدید بخصوص در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز استان با گرد و خاک محلی هم راه است که به کاهش دید افقی و افزایش شاخص آلودگی هوا بخصوص در کلانشهر اصفهان منجر می شود.
هنرمند با اشاره افزایش یک تا سه درجه ای دما در ۲۴ ساعت آینده، افزود: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک ترین ساعات صبح فردا به ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
وی افزود: چوپانان با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان پیش بینی می شود.

منبع: