رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در کشور

به گزارش باغ من خوزستان رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن اشاره به شرایط خشکسالی اظهار داشت: بارندگی در سطح کشور سال جاری ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی بعضی از استان ها با کاهش بیشتر از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند.

اسماعیل نجار در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار نمود: گرم شدن بیشتر از دو درجه ای زمین، تغییر نوع بارش و زمان آنرا باید بپذیریم. حالا در مناطق بسیار پربرف کشور، برفی وجود ندارد در حالیکه در گذشته نه چندان دور، هر دره ای ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب می داد. این یک واقعیتی است که باید آنرا بپذیریم و بر مبنای آن کار خویش را دنبال نماییم.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بارندگی در سطح کشور سال جاری ۵۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی بعضی از استان ها با کاهش بیشتر از ۹۰ درصدی بارش مواجه بودند. استان خوزستان هم نزدیک به ۳۷.۵ درصد نسبت به گذشته با کاهش بارندگی مواجه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن اشاره به تخصیص اعتبار به وزارت نیرو برای تنش آبی کشور، بیان نمود: از آغاز سال و با عنایت به تغییراتی که اتفاق افتاد، جلساتی در مورد دو سه بخش آب آشامیدنی برگزار شد که در نهایت سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت و دولت آنرا مصوب کرد. با جلسات گوناگونی که برگزار شد ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای اجرای بند خ ماده ۳۳ در نظر گرفته شد.

نجار اظهار داشت: با عنایت به خشکسالی سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو و یک هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفته و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی و خسارت های سال جاری دیده شده است. جلسه ای در استان خوزستان برگزار شد و نظرات مدیران در نهایت منجر به تصویب اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی برای استان خوزستان شد که تسهیلات بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: سال جاری دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم به صندوق بیمه کشاورزی کمک مالی کرده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,