کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد

به گزارش باغ من کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد و افزایش غلظت برخی آلاینده ها در هوای پایتخت طی امروز (۷ مردادماه) پیشبینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در نیمه شمالی در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق برای استان تهران پیشبینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از عصر امروز تا جمعه شب(۷ تا ۸ مردادماه) رخداد بارش پراکنده با احتمال وقوع رعد و برق در سایر نقاط استان دور از انتظار نیست. طی این مدت در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد وخاک پیشبینی می شود. تا شنبه (۹ مردادماه) روند کاهش نسبی دما در نواحی شمالی ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد انتظار می رود.

پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از آن حکایت می کند که در صبحگاه امروز(۷ مردادماه) با وجود کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با عنایت به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در بعضی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد همینطور افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیشبینی می شود.

کاهش تندی باد تا بامداد فردا (۸ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

بر اساس این پیشبینی ها تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به تبع آن پراکندگی آلاینده ها و وضعیت قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیشبینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص الان «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع:

برچسب ها:, , ,