تهران خنک می شود

از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ مردادماه) کاهش دما در استان تهران و طی روز جاری افزایش غلظت آلاینده ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در بعضی مناطق پرتردد پایتخت مورد انتظار است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در استان تهران طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در مناطق شمالی استان در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر پیشبینی می شود. از امروز تا شنبه (۶ تا ۹ مردادماه) بخصوص بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه شب گاهی وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران پنجشنبه (۷ مردادماه) در ساعات عصر و شب در سطح استان احتمال بارش وجود دارد همینطور از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ مردادماه) کاهش دما پیشبینی می شود بگونه ای که چهارشنبه شب ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش دما مورد انتظار است.

بنابر پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، بامداد روز چهارشنبه (۶ مردادماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است، باآنکه در بعضی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه های حساس مورد انتظار است.

کاهش تندی باد در خلال روز تاحدودی پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود همینطور با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پیشبینی می شود.

افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه (۶ مردادماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات، گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا بامداد روز پنجشنبه (۷ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده ها خواهد شد باآنکه با عنایت به کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل از شدت کمتری برخوردار می باشد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود علاوه براین افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق را به دنبال خواهد داشت. شبا افزایش نسبی تندی باد و رشد ناپایداری جوی تا شامگاه پنجشنبه پیشبینی می شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص الان «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع:

برچسب ها:, , ,