رگبار و رعد و برق در هرمزگان و کرمان

باغ من: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در استانهای کرمان و هرمزگان طی امروز (۳۱ مردادماه) و جاری شدن روان آب در مسیل ها هشدار داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی رنگ آورده است: از ظهر تا اواخر وقت امروز (۳۱ مردادماه) وقوع رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و گاهی خیزش گرد و خاک در شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی کرمان پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی جاری شدن روان آب در مسیل ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود، احتمال برخورد صاعقه دور از انتظار نیست ازاین رو نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بخصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، عدم عبور از بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم چرای دام در مسیل ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت پیشگیری از خسارت به بخش کشاورزی پیشبینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع: