تعلیف غیر مجاز بیشتر از 32 هزار راس دام در تهران

در شرایطی که کم بارشی طی پاییز و بهار سال قبل خیلی از عرصه ها و مراتع استان تهران را از پوشش گیاهی مناسب جهت تغذیه حیات وحش خالی کرده است، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشریح آخرین آمار تخلفات و کشفیات در مناطق چهارگانه استان تهران در نیمه نخست سالجاری، از ثبت تعلیف غیرمجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان اطلاع داد.

فرهاد زندی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به دستگیری ۹۰ متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی شش ماه نخست سالجاری اظهارکرد: از این تعداد متخلف در مجموع ۲۸ قبضه سلاح کشف شد که شامل ۱۸ قبضه سلاح مجاز و ۱۰ قبضه سلاح غیر مجاز بود همینطور در این رابطه ۴۰۳ عدد ادوات و وسایل در ارتباط با متخلفان کشف و توقیف شد. با این وجود طی این مدت هیچ مورد سلاح جنگی از متخلفان کشف نشد.

وی افزود: طی این مدت ۷۶۹ مورد جرایم در ارتباط با شکار و صید غیر مجاز آبزیان، پرندگان و پستانداران کشف شد که از این تعداد ۱۴ مورد در ارتباط با شکار پستانداران، ۱۰ مورد شکار پرندگان و ۷۴۵ مورد در ارتباط با صید آبزیان بود. طی این مدت هم ۲۰ تخلف پیش از مبادرت به شکار شکارچیان و همینطور ۱۷ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده توسط مأموران یگان حفاظت استان تهران کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به این که ۶۶ مورد تخلف طی شش ماه نخست سالجاری در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، اظهار داشت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به پرداخت آن هستند، در مجموع ۲۶۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان ارزیابی شده که حدودا نیمی از آن پرداخت شده است.

به گفته وی، در نیمه نخست سالجاری تعلیف غیرمجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان تهران به ثبت رسید.

زندی در انتها اظهار داشت: طی شش ماه نخست سالجاری ۵۹ پرونده تخلف در جریان بود و ۷ پرونده مختومه شد.

منبع:

برچسب ها:, , ,