کارشناس هواشناسی اصفهان: باد نمی وزید شاخص آلودگی هوای اصفهان به بالای ۵۰۰ می رسید

باغ من: کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از بهبود کیفیت هوای مناطق مرکزی استان با ورود سامانه ناپایدار بارش زا تا پس از ظهر فردا یکشنبه آگاهی داد.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که امروز به سبب مه آلودگی و افزایش غلظت آلاینده های جوی شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان به بالای ۲۰۰ AQI و وضعیت بسیار ناسالم رسید، گفت: دید افقی در شهر اصفهان بر اثر مه و آلودگی بامداد امروز کمتر از دو کیلومتر بود اما با ورود سامانه ناپایدار بارشی انتظار داریم این شرایط به تدریج بهبود یابد.
وی با اعلان اینکه امسال تا حالا شرایط جو همراهی کرده و سکون هوا مستمر نبوده است، اضافه کرد: امسال پایداری جو بیش از سه روز ادامه نداشته است در صورتیکه اگر مانند سال قبل یک هفته ادامه دار بود شاید حالا شاخص ها به بالای ۵۰۰ AQI می رسید برای اینکه سالهای قبل بعد از سه روز پایداری هوا شاخص به ۱۵۰ AQI می رسید اما حالا بعد از ناپایداری های جوی و بارندگی بر اثر تولید آلاینده ها با یک روز پایداری هوا شاخص ها به بالای ۲۰۰ AQI می رسد.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: امروز آسمان خیلی از مناطق قسمتی تا نیمه ابری است و گاهی وزش باد پیش بینی می شود و ساعات بامداد فردا یکشنبه نیز در مناطق مرکزی و صنعتی خصوصاً کلانشهر اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی استمرار دارد.
هنرمند افزود: موج بارش های پراکنده برف و باران از شامگاه امروز نیمه غرب و جنوب استان اصفهان را فرا می گیرد و به تدریج تا روز دوشنبه در سایر مناطق استان نیز بارندگی ها ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز به ۱۵ سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامدادان فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
هنرمند افزود: زرین شهر با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان پیش بینی می شود.