اخطار هواشناسی نسبت به تداوم آلودگی هوای 6 کلانشهر

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم آلودگی هوای ۶ کلانشهر اخطار داد و پرهیز از ترددهای غیر ضروری را سفارش کرد همینطور بر مبنای اخطار دوم هواشناسی افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور قابل انتظار است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا با بیان اخطار زردرنگ سازمان هواشناسی کشور، ادامه پایداری در هوا طی روزهای شنبه(۲۹ آبان ماه) تا دوشنبه( اول آذرماه) پیشبینی می شود. بر اثر این پدیده مخاطراتی همچون افزایش غلطت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا بخصوص در ساعات صبحگاهی قابل انتظار است.

شنبه ( ۲۹ آبان ماه) شهرهای تهران، اراک، اصفهان، تبریز، کرج و مشهد درگیر این پدیده هستند. یک شنبه (۳۰ آبان ماه) تهران، کرج، تبریز و مشهد این شرایط را تجربه خواهند کرد. دوشنبه ( اول آذر ماه) هم این شرایط برای شهرهای تبریز و مشهد قابل انتطار است.

حاکمیت این شرایط جوی می تواند سبب افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروههای حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک شود.

بر اساس سفارش سازمان هواشناسی پرهیز از ترددهای غیر ضروری بخصوص سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور

همچنین در ادامه سازمان هواشناسی با بیان اخطار زردرنگ دیگری از افزایش ارتفاع موج طی بعدازظهر شنبه (۲۹ آبان ماه) تا اوایل وقت یک شنبه (۳۰ آبان ماه ) اطلاع داد. مخاطراتی نظیر افزایش ارتفاع موج به ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و در فراساحل تا ۲ متر قابل انتظار است. نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر تحت تأثیر این پدیده هستند.

همچنین مخاطرات این پدیده می تواند احتمال صدمه به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه سنگین و احتمال اختلال در کارهای دریایی را افزایش دهد. سازمان هواشناسی هم سفارش می کند که احتیاط در ترددهای دریایی بخصوص تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی صورت گیرد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اخطار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند

منبع: