رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد؛ تشکیل پرونده قضایی برای مسئولان متخلف در پسماند سراوان

به گزارش باغ من رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر این که ترک فعل ها دنبال می شود، اظهار داشت: برای مسئولان متخلف در حوزه پسماند سراوان و سایر شهرستان استان پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی با اشاره به اهمیت و نقش گروههای مردم نهاد در ارائه خدمات انسان دوستانه و همین طور شناساندن نقایص عملکردی و ضعف های مدیریتی به مسئولان نظارتی، اظهار نمود: این گروه ها مشکلات و معضلات محیط زیستی و دغدغه های مردمی را به دولت ها منعکس کرده تا در رفع و حل مشکلات شتاب بیشتری بگیرند.
وی احیای حقوق عامه و حفظ بیت المال را از وظایف اصلی دستگاه قضائی برشمرد و اشاره کرد: مسئولان قضائی باید وظایف هر سازمان را به مدیران آن متذکر شده و در صورتیکه حقی از مردم پایمال و یا قصور مدیریتی واقع شود، ترک فعل ها را دنبال کرده تا مسئولان مربوطه پاسخگوی عدم عملکرد صحیح خود باشند.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به این که منشأ ایجاد پرونده های قضائی که ناشی از برخی سو مدیریت ها است باید خشکانده شود، اظهار داشت: برای مسئولان متخلف در زمینه پسماند سراوان و همین طور پسماند برخی شهرستان های استان، پرونده قضائی تشکیل شده و در محاکم استان درحال رسیدگی است.
وی اهمیت تحقیق و پژوهش در زمینه مشکلات استان و بررسی راهکارهای علمی و کارشناسانه برون رفت از آنرا لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: دستگاه قضائی از فعالیت علمی و تحقیقات محلی گروههای مردم نهاد حمایت کرده و انتظار دارد تا هر ماهه نتایج و گزارش تحلیل های خودرا به این دستگاه ارایه کنند.
رئیس کل دادگستری گیلان از متولیان و مسئولان در زمینه پسماند خواست تا اقدامات مؤثری در امتداد حل مشکلات مردم انجام دهند، افزود: کارگروهی متشکل از سمن ها با نظارت دادگستری استان طی مدت سه ماه نظرات کارشناسان و متخصصین مربوطه را جمع بندی و به دستگاه قضائی ارسال کرده اند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

منبع: