بارش برف و باران در کشور

باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما و وزش باد و رعد و برق برای امروز (۱۱ آذر)، در عین حال از پیش بینی کاهش غلطت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به سبب فعالیت سامانه بارشی آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: امروز (۱۱ آذر) گستره فعالیت سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب استانهای ساحلی خزر، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز، غرب استانهای اصفهان و فارس، بوشهر و بخش هایی از خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت که سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در استانهای جنوبی رعد و برق و در بعضی نقاط شمال غرب و ارتقاعات استانهای واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به طور برف پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: شدت بارش ها در استانهای ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهار محال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش هایی از مرکزی، تهران، البرز و شمال قزوین خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز جمعه (۱۲ آذر) بارش در نوار غربی کم شده و گستره فعالیت سامانه، نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود و در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.
وی در ادامه اظهار داشت: پنجشنبه (۱۱ آذر) دریای خزر و شمال خلیج فارس، جمعه (۱۲ آذر) خلیج فارس، دریای خزر و شنبه (۱۳ آذر) خلیج فارس مواج خواهد بود و پنجشنبه (۱۱ آذر) در استانهای کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، خوزستان و جمعه (۱۲ آذر) در سیستان و بلوچستان و شرق سمنان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه (۱۳ آذر) در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ داده و بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می گردد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: یکشنبه (۱۴ آذر) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، (۱۵ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می شود. لازم به ذکر است طی روزهای پنجشنبه(۱۱ آذر) و جمعه(۱۲ آذر) کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما برای نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.
به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا؛ امروز(۱۱ آذر) با فعالیت سامانه بارشی بتدریج از غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کم می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) بتدریج کاهش ابر همراه با مه رقیق با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۳ آذرماه) صاف در بامداد مه آلود و غبار محلی و بتدریج ابری با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی امروز و فردا (۱۱و ۱۲ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با دمای ۶ و ۹ درجه سانتی گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع:

برچسب ها:, , ,