انباشت آلاینده ها در مناطق صنعتی و پرتردد طی ۵ روز آینده

به گزارش باغ من به قول رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات، هوای کشور در روز شنبه (۲۰ آذر ماه) دارای جوی آرام و پایدار خواهد بود، این در حالیست که طی پنج روز آینده، در مناطق صنعتی و پرتردد، انباشت آلاینده های جوی پیشبینی می شود.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز جمعه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰، در بخش هایی از استانهای مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

وی اضافه کرد: شنبه ۲۰ آذر ماه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود. همینطور یکشنبه ۲۱ آذر ماه در استانهای گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. این شرایط دوشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیشبینی می شود و بارش پراکنده برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده های جوی پیشبینی می شود. همینطور امروز ۱۹ آذر ماه، به جهت وزش باد در استانهای تهران و البرز موقتاً غلظت آلاینده های جوی کاسته می شود.

وی اظهار داشت: دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی و بخش هایی از سمنان، یزد و کرمان وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک پیشبینی می شود. امروز در سواحل دریای خزر و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نواحی شمال شرق کشور کاهش نسبی دما (۴ تا ۶درجه) انتظار می رود. شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران هم اظهار داشت: امروز جمعه ۱۹ آذر ماه، هوای تهران، صاف تا قسمتی ابری، به تدریج همراه با وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۵ و ۷ درجه سانتی گراد خواهد بود. همینطور فردا شنبه (۲۰ آذر ماه) هوای تهران صاف، گاهی همراه با غبار محلی بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب، ۱۳ و ۵ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.

برچسب ها:, , ,