آیا دستگاه ها برای تولید اخطار نسبت به وقوع بلایای طبیعی همکاری کردند؟

به دنبال امضای تفاهم نامه بین چهار سازمان برای تولید هشدارهای در ارتباط با بلایای طبیعی در تیرماه، رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت: چهاردستگاه عضو تفاهم نامه باید زیرساخت های لازم را فراهم نمایند تا به محصول مشترک برسیم.

سحرتاج بخش در گفتگو با ایسنا درباره نتیجه امضای تفاهم نامه چهارجانبه بین روسای سازمان هواشناسی، سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه برداری و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار نمود: تفاهم نامه ای میان روسای این چهار سازمان منعقد شد چونکه همه این دستگاه مسئولیت های در رابطه با اخطار نسبت به بلایای طبیعی دارند.

رییس سازمان هواشناسی اضافه کرد: درباره این مورد جلسات کارشناسی به صورت منظم برگزار می گردد اما هنوز به محصول مشترکی که همه آنرا تایید کنند، نرسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصول مشترک نیازمند فراهم شدن زیرساخت هایی است و هرکدام از این چهار دستگاه باید این زیرساخت ها را تجمیع کنند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا ۲۸ تیرماه سالجاری مراسم انعقاد این تفاهم نامه برگزار شد و تاجبخش در آن نشست اظهار داشت: مخاطرات بی شماری همچون سیل، فرونشست زمین و …کشور را تحت تأثیر قرار می دهند که استفاده از داده ها و اطلاعات دستگاه ها و تولید محصولات مشترک می تواند در پیشگیری، پیشبینی و مدیریت بحران کمک شایانی کند.