ضیائیان خبر داد؛ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به جو آرام کشور تا ظهر دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب کشور طی پس از ظهر همین روز اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، صادق ضیاییان اظهار نمود: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی تا ظهر دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و از بعدازظهر دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور و در استانهای خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سبب ابرناکی و بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر زاگرس مرکزی باعث بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت می شود.
وی اضافه کرد: این سامانه سه شنبه (۱۲ بهمن ماه) در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق برخی نقاط شرق و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز سبب بارش می شود و شدت بارش این سامانه در شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نوار غربی اصفهان است.
به گفته ضیاییان چهارشنبه (۱۳ بهمن ماه) در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده دور از انتظار نیست و پنجشنبه (۱۴ بهمن ماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.
وی ضمن اشاره به وزش باد در بعضی مناطق کشور اظهار نمود: دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) در جنوب غرب و از سه شنبه تا پنجشنبه (۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیشبینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن ماه) صاف و گاهی وزش باد و از پس از ظهر به تدریج ابری و در بعضی ساعت ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۱۲ بهمن ماه) ابری و در بعضی ساعت ها بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.
ضیاییان در انتها اظهار داشت: امروز (۱۰ بهمن ماه) زنجان و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد و فردا (۱۱ بهمن ماه) زنجان و سنندج با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می گیرند و امروز و فردا (۱۰ و۱۱ بهمن ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان است.

منبع:

برچسب ها:, , ,