هوای اصفهان ناسالم شد

به گزارش باغ من کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر امروز با میانگین ۱۳۸ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروههای حساس را نشان داده است.

محمود مزارع در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: کیفیت هوا برپایه اطلاعات ایستگاه های پایش آنلاین در خیابان انقلاب با شاخص ۱۶۵، باهنر با شاخص ۱۵۲، پروین و میرزا طاهر با شاخص ۱۵۱ و جِی با شاخص ۱۷۲ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.
او ضمن اشاره به قطعی سه ایستگاه پایش در خیابان های استانداری، باغ غدیر و دانشگاه، افزود: کیفیت هوا در خیابان احمدآباد با شاخص ۱۳۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۲۲، رهنان با شاخص ۱۲۵، فرشادی با شاخص ۱۲۷، رودکی با شاخص ۱۰۹، فیض با شاخص ۱۳۶، کاوه با شاخص ۱۴۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۲۱ وضعیت ناسالم برای گروههای حساس را نشان داده است.
کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۴۱ ناسالم برای گروههای حساس و در مبارکه با شاخص ۹۲ و شاهین شهر با شاخص ۹۸ در شرایط قابل قبول ثبت شده ضمن این که ایستگاه های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اواسط امروز جمعه با فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب استان و وزش باد شدید تا شدید وضعیت کیفی هوای مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان هم بهبود می یابد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک می باشد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,