کیفیت هوای اصفهان قابل قبول است

به گزارش باغ من کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: شاخص هوای این کلانشهر با میانگین ۵۴ وضعیت قابل قبول را نشان میدهد.

محمود مزارع در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که میانگین شاخص هوای روز یکشنبه شهر اصفهان بر طبق داده های ۱۴ ایستگاه فعال با عدد ۵۴ در وضعیت قابل قبول ثبت شده است، گفت: کیفیت هوا در ایستگاه های پایش آنلاین در خیابان های احمدآباد با شاخص ۶۷، استانداری با شاخص ۶۱، باهنر با شاخص ۹۱، پروین با شاخص ۷۵، بزرگراه خرازی با شاخص ۶۸، رودکی با شاخص ۷۳ و کاوه با شاخص ۵۶ در وضعیت (زرد) قابل قبول است.
او با اشاره به تأثیر ناپایداری های جوی و وزش باد شدید بر کیفیت هوای این کلانشهر، اظهار داشت: شاخص هوای ۶ ایستگاه در خیابان های انقلاب با ۴۹، رهنان ۳۵، فرشادی ۲۱، فیض ۱۲، میرزا طاهر ۳۸ و ورزشگاه میثاق با ۲۸ AQI وضعیت پاک را نشان میدهد.
کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سجزی با شاخص ۷۰ و شاهین شهر با ۵۳ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن این که ایستگاه های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,