تداوم افزایش دمای هوای کشور

به گزارش باغ من رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما بخصوص در سواحل دریای خزر و بارش پراکنده در بعضی نقاط کشور خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (۱۵ فروردین) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و افزایش دما بخصوص در سواحل دریای خزر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه (۱۵ و ۱۶ فروردین) با شمالی شدن جریانات در استانهای ساحلی دریای خزر برای این نواحی بارش پراکنده و وزش باد پیشبینی می شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۱۷ فروردین) در شمال غرب بارش پراکنده انتظار می رود و پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ فروردین) با گذر امواج تراز میانی جو، در نواحی شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

وی افزود: امروز در نواحی غرب و شمال غرب، سه شنبه در جنوب غرب و جنوب، دامنه های جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در دامنه های جنوبی البرز وجنوب و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط پنجشنبه در نوار غربی و جمعه برای اغلب نقاط کشور پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۱۶ فروردین ) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ و برای روز چهارشنبه (۱۷ فروردین ) صاف تا قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد و در پس از ظهر وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیائیان در انتها اظهار داشت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ فروردین ) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب ها:, , ,