هوای 5 استان خنک می شود

باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما و بارش باران در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی طی امروز آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، اظهار داشت: امروز در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش محسوس دما (۶ تا ۱۰ درجه) رخ می دهد.
وی با اعلان اینکه جمعه و شنبه در استانهای ساحلی خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می دهد، افزود: همین طور طی سه روز آینده برای ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان در ساعات پس از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.
به گفته ضیاییان، طی سه روز آینده برای استانهای واقع در نوار شرقی کشور، برخی نواحی مرکز و استانهای ایلام و خوزستان وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: طی دو روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۲۵ شهریور) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۶ شهریور) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع:

برچسب ها:, , ,